روزهای جمعه تعطیل میباشد، برای رزرو وقت با شماره 09128952856 تماس حاصل فرمایید

آدرس: بلوار کاج منطقه 22

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی چیست؟
فهرست مطالب

کربوکسی تراپی یک روش غیر تهاجمی است که برای درمان های پوستی، رفع تیرگی های پوستی و پزشکی زیبایی مورد استفاده قرار میگیرد.در این مقاله میخواهیم راجع به روش انجام کربوکسی تراپی، مزایا و معایب آن، بهترین زمان انجام، مراقبت های قبل از انجام بپردازیم.

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی مخفف کاربرد کنترل شده دی اکسید کربن تصفیه شده در قسمت های مختلف بدن انسان است و یک روش غیر جراحی و کم تهاجم است که از طریق گاز دی اکسید کربن باعث بهبود گردش خون در بافت ها، بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، از بین رفتن چین و چروک های پوستی، رفع تیرگی های ناحیه چشم و سایر اعضای بدن، کاهش سلول‌های چربی و یا حتی بهبود اثر زیبایی پس از لیپوساکشن میشود.

تاریخچه کربوکسی تراپی

تاریخچه کربوکسی تراپی

استفاده از دی اکسید کربن در پزشکی و آب درمانی در واقع سنت طولانی دارد. در زمان‌های قدیم، حمام‌ها بااستفاده از بخارات آتشفشانی و قطران گوگرد (مثلاً در اروپا در غارهای نزدیک ناپل) انجام می‌شد. بعداً دی اکسید کربن در ترکیب با سولفید هیدروژن استفاده شد. استفاده درمانی هدفمند از دی اکسید کربن تصفیه شده در سال ۱۷۲۰ در اسپا Pyrmont آغاز شد.

با گذشت زمان، اسپاهای بیشتری شروع به استفاده از این خدمات درمانی کردند و همچنین در سال ۱۸۱۸ مقاله‌ای در مورد تاثیرات مثبت گازهاو بخارات حمام بر ارگانیسم‌های  بدن توسط پرفسور K. J. Heidler نوشته شده است.

کربوکسی تراپی چگونه عمل میکند؟

با تزریق گاز کربن دی اکسید به پوست این گاز به لایه درم پوست نفوذ میکند و باعث میشود که مغز دستور کمبود اکسیژن در آن ناحیه را بدهد و با ارائه موجی از اکسیژن و مواد مغذی به ناحیه تحت درمان پاسخ می دهد وباعث افزایش گردش خون، تحریک و تولید کلاژن و الاستین میشود و به این ترتیب باعث جوانسازی پوست، آبرسانی عمیقی و در نتیجه بازسازی  سلول ها می شوند. این روش درمانی با دستگاه مربوطه انجام می‌شود. میزان تزریق گاز نیز توسط خود دستگاه کربوکسی، سنجیده و کنترل می‌شود.

مزایا کربوکسی تراپی

  • کاهش سلولیت ها و رفع چربی اضافی
  • از بین بردن لکه های پوستی
  • رفع تیرگی و چین و چروک دور چشم
  • ایجاد کلاژن و سفت شدن پوست هاس شل
  • بهبود و درمان واریس و رگهای عنکبوتی
  • رفع ریزش مو و تحریک فاکتورهای رشد مو
  • درمان اسپاسم عضلات
  • از بین بردن خطوط دور شکم ناشی ازچاقی و لاغری

 

 

عوارض کربوکسی تراپی

این یک روش درمان بدون درد با حداقل عوارض جانبی یا بدون عوارض است اما در برخی موارد با عوارضی مواجه میشوید که عبارتند از:

  • کبودی اندک در محل تزریق (بعضی مواقع)
  • احساس گرما و اندکی سوزش
  • درد بسیار خفیفی که ممکن است در هنگام تزریق احساس شود

مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی سریع و موثر است ، این درمان دوره نقاهت ندارد و برای رسیدن به نتیجه طولانی مدت، لازم است یک چرخه درمان ۶-۱۰ (یک بار در هفته) انجام شود و نتیجه به مدت ۸-۱۲ ماه حفظ شود. با این حال، میزان ماندگاری آن به سبک زندگی، رژیم غذایی و شرایط بدنی خود شما نیز بستگی دارد.

پوست پس از اولین استفاده به طور چشمگیری روشن تر، شاداب تر، یکنواخت تر، دارای خطوط کمتر و انعطاف پذیر به نظر می رسد. همچنین برای درمان کبودی، تورم و آکنه موثر است.

هزینه کربوکسی تراپی

 

عوامل تاثیر گذار در هزینه کربوکسی تراپی

قیمت جوانسازی پوست با استفاده از کربوکسی تراپی تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. عواملی مانند ناحیه درمان، هدف از انجام کربوکسی تراپی، موقعیت جغرافیایی و امکانات کلینیک، شدت مشکلات یا عوارض پوستی و تعداد جلسات مورد نیاز، هزینه این درمان را تعیین می‌کنند. بنابراین، هزینه نهایی این درمان در هر جلسه و پس از مشاوره با پزشک متخصص تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید : هایفوتراپی چیست

مراقبت‌های قبل و بعد کربوکسی تراپی

اقدامات قبل از کربوکسی تراپی

  • اجتناب از مصرف الکل
  • پرهیز استفاده از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و وارفارین و همچنین مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن و مورفین
  • در صورت مصرف قرص رتینول و داروهای ضد التهابی ، ۲ روز قبل و ۲ روز بعد از انجام کربوکسی تراپی مصرف قرص را قطع نمایید
  • قبل از انجام این عمل حتما وعده غذایی کامل میل کنید

اقدامات بعد از کربوکسی تراپی

  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق استحمام نکنید
  • تا یک ماه پس از تزریق، از آفتاب خورشید پرهیز کنید
  • داروهایی که پزشک تجویز می‌کند را به صورت منظم مصرف کنید

 

 

کربوکسی تراپی برای چه افرادی مناسب نیست؟

  • افرادی که دچار مشکلات کلیوی یا نیاز به دیالیز دارند
  • افرادی که زخم فعال در ناحیه‌ای که قصد کربوکسی‌تراپی آن را دارند
  • افرادی که در دوره شیمی درمانی قرار دارند، بانوان باردار و شیرده
  • افرادی که مبتلا به صرع هستند ممکن است با مشکلات مغزی روبرو شوند
  • افرادی که به بیماری‌های قلبی عروقی حاد (مانند فشار خون کنترل نشده و غیره) مبتلا هستند
  • افرادی که دچار به عفونت‌های پوستی هستند
  • افرادی که دیابت کنترل نشده دارند

کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس؟

کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس؟

ویژگی‌های مشخصی در هر یک از روش‌های جوان‌سازی پوست وجود دارد. بیشتر افراد تمایل دارند روشی را انتخاب کنند که کمترین عوارض و ماندگاری بالایی داشته باشد. کلاژن نقش مهمی در بهبود بافت پوست، شادابی و درخشندگی آن دارد. به همین دلیل، روش‌هایی که به فرایند تولید کلاژن متمرکز می‌شوند، معمولاً بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

در مقایسه بوتاکس و کربوکسی تراپی باید این نکته را در نظر داشت که بوتاکس سمی به نام بوتولونیوم است و با تزریق، عضله اون ناحیه بصورت موقت فلج میشود و قادر به حرکت نیست با همین مکانیزم چین و چروک هارا از بین میبرد اما در روش کربوکسی تراپی از گاز کربن دی اکسید استفاده میشود که برای بدن مضر نیست .

همچنین روش بوتاکس فقط برای از بین بردن چین و چروک های و عدم تعرق استفاده میشود، اما در روش کربوکسی تراپی نه تنها برای از بین بردن چین و چروک و سفت شدن پوست استفاده میشود بلکه کاربردهای زیاد دیگه ای را دارد که در این مقاله توضیح داده شده است.

 

 

سخن آخر

توصیه می‌شود که به مراقبت منظم از پوست خود، تغذیه سالم، ورزش منظم، مصرف آب کافی و استفاده از محصولات ضد پیری اهمیت بدهید تا پوستی جوان و سالم‌تر داشته باشید.

همچنین، اگر قصد مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در غرب تهران را دارید، کلینیک زیبایی ندا محمدی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

آدرس 

بلوار کاج منطقه ۲۲

 

شماره تماس 

۰۲۱۴۴۷۷۹۶۶۲

۰۹۱۲۸۹۵۲۸۵۶

سولات متدوال

۱. چه عوارضی ممکن است در اثر کربوکسی تراپی رخ دهد؟
عموماً این عمل  به طور کلی ایمن است و عوارض جانبی ندارد. با این حال، ممکن است بعضی از افراد پس از جلسات اولیه احساس درد، تورم یا قرمزی در منطقه تزریق داشته باشند. این علائم معمولاً بعد از چند ساعت بهبود می‌یابند.

۲. چه مزایایی دارد؟
کربوکسی تراپی می‌تواند بهبودی در بسیاری از مشکلات پوستی و زیبایی ایجاد کند. این شامل کاهش چین و چروک های پوستی، بهبود ظاهر سلولیت، تقویت ساختار پوست و افزایش جوانی پوست می‌شود.

۳. چند جلسه کربوکسی تراپی لازم است؟
تعداد جلسات مورد نیاز برای این عمل بستگی به نوع مشکل پوستی و وضعیت هر فرد دارد. به طور کلی، برای دستیابی به نتایج مطلوب، معمولاً چند جلسه در فواصل زمانی منظم توصیه می‌شود.

۴.در دوران بارداری یا شیردهی می‌توان کربوکسی انجام داد؟

لیزر هزینه بالاتری دارد و کربوکسی تراپی نسبت به لیزر بسیار مقرون به صرفه تر است، البته در نوع عمل و کارایی هم این دو مورد کاملا با یک دیگر متفاوت هستند. در پاسخ به سوال کربوکسی چنده باید بدانید که هزینه این درمان کاملا به نوع مشکل و نوع پوستی شما بستگی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت تخفیف شماره تماس خود را وارد نمایید